Rejestracja opakowań produktów sprzedawanych do Niemiec przez sklepy online

Już od połowy roku 2018 można (i trzeba) rejestrować sprzedaż ilości opakowań wysyłanych do Niemiec.


1. Dlaczego? Ponieważ Niemcy przyjęli ambitne cele recyklingu opakowań na poziomie nawet 90%.


2. Jak chcą to osiągnąć? Przenosząc koszty na firmy, które ten rodzaj opakowań wprowadzają do obiegu.


3. Czego w tym celu oczekują? Sprawdzenia, czy sklep rzeczywiście takie opakowania wprowadza i jeżeli tak — rejestracji w centralnym systemie ewidencji oraz zawarcia umowy w ramach niemieckiego systemu recyklingu.


4. Czy łatwo to zrobić? To zależy. Na pewno należy to zrobić osobiście poprzez specjalny formularz online. Nie może zrobić tego pełnomocnik, choć oczywiście możliwe jest tu doradztwo. Jak większość formularzy — część pól jest oczywista, inne niejasne, jeszcze inne wymagają znajomości przepisów i realiów, w jakich formularz jest osadzony.


5. Jaki jest więc formularz? Sam formularz nie jest obszerny — składa się z 7 kroków. Najwięcej czasu może tu zająć odpowiednie przygotowanie listy marek, które sprzedajemy. Trzeba też pamiętać, że samo wysłanie formularza nie wystarcza — trzeba też zawrzeć dodatkową umowę recyklingową, której numer także jest przesyłany do centralnej ewidencji. Miesięczne opłaty będą zależały tu głównie od ilości wysyłanych opakowań.


6. A co jeśli się nie zarejestruję i nie zapłacę? Niemcy na taką okoliczność przygotowali generalny zakaz wysyłki oraz system grzywien i kar — także za podanie nieprawdziwych danych na formularzu. Na ile sprawnie będą one egzekwowane, okaże się w najbliższym czasie.


Stan na: 23.12.2018

Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi informacjami z zakresu niemieckiego prawa i podatków, to zapraszamy Cię do zapisania się na nasz newsletter. A jeśli potrzebujesz opinii, porady lub zmagasz się z trudną kwestią prawną i szukasz skutecznych rozwiązań, sprawdź co możemy dla Ciebie zrobić.

Oceń nas i zmotywuj
do jeszcze lepszej pracy :)

Review Widget