Nasza Kancelaria - w czym się specjalizujemy, nasz zespół i nasze wartości

Jesteśmy dla Ciebie. Współpracując z kancelarią Krzysztofa Peśli – Adwokata Niemieckiego (Rechtsanwalt) i Radcy Prawnego (Poln. Prozessvertreter) – masz pewność, że Twoje sprawy zostaną poprowadzone rzetelnie i z maksymalną skutecznością.


Poznaj nas bliżej

Krzysztof Peśla

Krzysztof Peśla

Adwokat Niemiecki (Rechtsanwalt) LL.M., Radca Prawny (Prozessvertreter PL)

Jest wpisany na listę niemieckich adwokatów Izby Adwokackiej w Schwerin oraz listę Radców Prawnych Okręgowej Izby Radców Prawnych w Szczecinie. Niemieckie i polskie prawo ukończył w latach 2004/2005. Absolwent Studium dla Ekspertów i Doradców Podatkowych Instytutu Studiów Podatkowych prof. W. Modzelewskiego. Jest doktorantem prawa europejskiego na Uniwersytecie Europejskim Viadrina.

Dziedziny, którymi zajmuje się na co dzień:

  • podatki (rozliczenia, zgłoszenia, odwołania),
  • firmy i spółki (rejestracje, zezwolenia),
  • prawo świadczeń społecznych (AOK, DRV,
    SOKA-Bau; Kindergeld).

Inne, często zlecane sprawy:

  • prawo pracy (umowy, wypowiedzenia),
  • prawo rodzinne (rozwody, ugody),
  • prawo karne (wnioski o umorzenie, obrona),
  • sprawy niestandardowe (urzędowe, odpowiedzi na pisma itp.).

Posiada także uprawnienia trenera komunikacji interpersonalnej i rozwoju osobistego. Jest tłumaczem przysięgłym.


Dowiedz się więcej...

Kancelaria

Kiedy powstaliśmy?

Pomagamy nieprzerwanie od 2004 roku. Rozpoczęliśmy działalność dokładnie jeden dzień po wejściu Polski do Unii Europejskiej, co czyni nas jednym z pierwszych podmiotów gospodarczych założonych przez obywatela Polski w Niemczech, przy powołaniu się na europejską swobodę działalności gospodarczej.


Gdzie jesteśmy?

Możesz nas znaleźć w polskiej siedzibie mieszczącej się na szczecińskim podzamczu lub w naszym niemieckim biurze w Löcknitz, mieście znajdującym się w pobliżu Szczecina.


W czym się specjalizujemy?

Nasza Kancelaria świadczy usługi z zakresu niemieckiego i polskiego prawa, usługi księgowe oraz tłumaczenia. Dowiedz się więcej...


Z kim współpracujemy?

W ramach międzynarodowej grupy Gobbs.eu współpracujemy z kancelariami podatkowymi i doradczymi w Niemczech, Austrii, Francji, Słowacji, Słowenii oraz na Węgrzech. Jesteśmy również zrzeszeni w Izbie Adwokackiej w Schwerinie, Okręgowej Izbie Adwokackiej w Szczecinie, Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Szczecinie oraz szczecińskiej Północnej Izbie Gospodarczej.

Zespół

mgr Iga Zawiślak-Podleśny, LL.M.

prawnik

Ukończyła studia prawnicze na Uniwersytecie Humboldtów w Berlinie oraz EWSPA w Warszawie. Studia podyplomowe kontynuuje na wydziale prawa w Hagen (ekonomia, prawo gospodarcze). Biegle posługuje się niemieckim językiem prawniczo-ekonomicznym oraz komunikatywnie w języku angielskim. Wolny czas poświęca literaturze, zarówno fachowej jak i powszechnej, technikom samorozwoju, bieganiu i podróżom.

W naszej kancelarii zajmuje się:

  • prowadzenie spraw o świadczenia i zasiłki (w tym Kindergeld), głównie na etapie odwoławczym i sądowym,
  • prowadzenie spraw z zakresu prawa rodzinnego i prawa pracy,
  • opracowywanie korespondencji niemieckojęzycznej.

Olga Markowska-Łukowiak

koordynator systemu

Ukończyła budownictwo na ZUT w Szczecinie oraz studia podyplomowe na kierunku Psychologia w zarządzaniu organizacją. Jest słuchaczką studiów Master of Business Adminstration na WSB w Poznaniu. Zdobywała doświadczenie jako manager pracując dla międzynarodowych korporacji. Jej pasją jest nauka języków obcych, sport oraz podróże.

W naszej kancelarii odpowiada za:

  • organizację pracy,
  • zarządzanie zespołem,
  • opracowanie planów rozwoju,
  • działania marketingowe,
  • budżet.

mgr Martyna Stanasiuk

starszy asystent

Absolwentka Filologii rosyjsko-germańskiej i Logopedii Uniwersytetu Szczecińskiego. Jej pasją są języki obce, które szlifuje podczas licznych podróży. Miłośniczka literatury skandynawskiej i aktywnego wypoczynku.

W naszej kancelarii zajmuje się:

  • opracowywaniem wniosków i korespondencji z zakresu niemieckich świadczeń rodzinnych,
  • przygotowywaniem projektów rozliczeń rocznych.

Beata Jezierska

asystent

Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe na różnych szczeblach kariery. Interesuje ją drugi człowiek, psychologia, techniki samorozwoju. Aktywna działaczka społeczna, nastawiona na współdziałanie. Wdraża w swoje życie ideę „zero waste”.

W naszej kancelarii zajmuje się:

  • obsługą sekretariatu,
  • korespondencją polską,
  • dekretacją wpłat.

Aleksandra Suszka

asystent

Studentka prawa na Uniwersytecie Szczecińskim. Swoją przyszłość wiąże z pracą prokuratora. Wolne chwile poświęca na rozwój osobisty, poznawanie siebie oraz drugiego człowieka, a także gotowanie.

W naszej kancelarii zajmuje się:

  • obsługą sekretariatu,
  • korespondencją niemiecką,
  • archiwizacja dokumentów.

Kateryna Ivchenko

asystent

Posiada 3-letnie doświadczenie jako nauczycielka. Jest osobą lojalną, komunikatywną i skrupulatną. Zawsze dąży do rozwoju i chętnie podejmuje się nowych wyzwań. Interesuje się odkrywaniem opuszczonych miejsc, florystyką, fotografią i malowaniem.

W naszej kancelarii zajmuje się:

  • sprawami Kindergeld,
  • rozliczeniami podatkowymi,
  • sprawami z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej w Niemczech.

Joanna Krajewska

asystent

Ukończyła Technologię Żywności i Żywienie Człowieka ze specjalnością Ocena, analiza i zarządzanie jakością żywności na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie. Pozytywnie nastawiona do świata i ludzi, w wolnych chwilach zgłębia wiedzę na temat psychologii i behawiorystyki psów, lubi czytać thrillery psychologiczne. W życiu prywatnym mama dwóch cudownych córeczek.

W naszej kancelarii zajmuje się:

  • obsługą sekretariatu,
  • korespondencją polską,
  • archiwizacją dokumentów.

Misja

Naszą misją jest świadczenie jak najlepszych usług dla jak największej liczby Klientów w jak najsprawniejszy sposób. W ten sposób chcemy systematyczne wspierać Polaków w Niemczech w osiąganiu przez nich sukcesu zawodowego, biznesowego i osobistego – w tym finansowego. W szerszym aspekcie pragniemy, by nasze działania prowadziły do wzrostu wzajemnego szacunku pomiędzy tymi dwoma, sąsiadującymi ze sobą, Narodami.


W jaki sposób realizujemy naszą misję?


poprzez pomoc osobom prywatnym

Napotykając problem prawny w drugim kraju, najczęściej jako osoby prywatne staramy się rozwiązać go stosując metody nam znane, tj. często okazują się one jednak nieskuteczne w drugim kraju. Powoduje topoczucie niesprawiedliwości i rozżalenia. Wiele osób ostatecznie rezygnuje przez to z dochodzenia przysługujących im praw. Naszym zadaniem jest temu przeciwdziałać. Osobom niezdecydowanym jeszcze na skorzystanie z pomocy prawnej staramy się pomóc poprzez udostępnianie na naszych stronach nieodpłatnych aktualnych informacji.


Jeżeli podejmujecie Państwo decyzję o skorzystaniu z pomocy adwokackiej, naszą rolą jest przede wszystkim fachowe wyjaśnienie sytuacji prawnej - przepisów prawa oraz praktyki Sądów i urzędów. Następnie, jeżeli jest to dla Państwa korzystne, podejmujemy aktywne działania prawne, skuteczne w systemie prawnym danego kraju.


Nasze zadanie uznajemy od strony naszej misji za zrealizowane, jeżeli po zakończeniu zlecenia macie Państwo przekonanie, że Państwa sprawa została potraktowana z uwagą i należytą starannością nie tylko przez nas, ale także przez osoby (Sądy, urzędników), które otrzymały ją do rozpatrzenia, a przez to czujecie się Państwo szanowani przez władze drugiego kraju.

poprzez współpracę z firmami

Realizując przedsięwzięcie w innym kraju jako przedsiębiorcy, z reguły znamy jako fachowcy faktyczny sposób na jego wykonanie. Mamy także wstępne obliczoną rentowność projektu. Najczęściej posiadamy też pewną wiedzę prawną, pozyskaną z ogólnie dostępnych źródeł bądź od kolegów z branży. Tutaj pojawia się pierwsza kalkulacja kosztów pomocy prawnej: czy warto zainwestować w tym zakresie i zapobiec potencjalnym problemom prawnym oraz ustalić, na ile prawo drugiego kraju wpłynie na ostateczny zysk naszego projektu. Naszą rolą na tym etapie jest zachęcanie do takich działań profilaktycznych. W tym celu regularnie publikujemy też aktualne informacje fachowe.


Duża część naszych klientów zwraca się do nas już w sytuacji, gdy pojawił się konkretny problem prawny, na przykład kontrola urzędowa lub nieuczciwy dłużnik. Naszym zadaniem jest tutaj pomoc w wyjściu z sytuacji obronną ręką, co często wiąże się z utrzymaniem przez Państwa firmę na danym rynku. Nasze zadanie uznajemy od strony naszej misji za zrealizowane, jeżeli - po zakończeniu zlecenia - prowadzenie biznesu na drugim rynku jest dla Państwa nie tylko rentowne, ale również satysfakcjonujące od strony ram i zasad, w jakich się ono odbywa.

poprzez działalność pro bono

W ramach naszej działalności regularnie wspieramy szereg przedsięwzięć prospołecznych, w szczególności Polską Akcję Humanitarną, organizację Unicef Polska oraz Społeczność Avaaz.org.


Uczestniczymy w projekcie Tydzień Konstytucyjny w Stowarzyszeniu im. prof. Zbigniewa Hołdy, polegającym na wykładach na temat praworządności oraz państwa prawa w szkołach średnich. Wspieramy również Studencką Poradnię Prawa Collegium Polonicum w Słubicach.


Dla klientów, których nie stać na opłacenie porady świadczymy porady pro bono. W przypadku ciężkiej sytuacji materialnej prosimy o informację w celu ustalenia zasad porady.